2009. május 28., csütörtök

Válasz mások blogjára

Na igen... olvasgattam más emberek, többnyire ismerősök blogjait. Gondoltam, ha felvetnek egy kérdést válaszolok rá. Tessék, itt az első versenyző:

" No problem. Ezernyi titkot rejt még a tél – a „még” szócska indokolatlan használata, melynek egyetlen értelme, hogy kitöltse a szótagban hiányos sorokat, ezen kívül a Világ Sablonja 2004 verseny második helyezettje tűnik fel az „ezernyi titkot rejt” kifejezés keretei között. Szeretnék indítani egy játékot: Holnap este nyolcig szeretnék 10 olyan magyar számot látni a kommentek között, aminek szövegében szerepel az „ezernyi titkot rejt” kifejezés. Ez halál komoly, a versenyt ezennel megnyitom, és várom a keresési eredményeket!"

Nézzétek meg a blogot is!

Tehát:
Gondoltam na bumm, keresek neki... Amúgy ez a bejegyzése arról, szólt, hogy fikázzuk ki Barbeet... Nem szép tőle. Szegény lány elme zavarodott (szerintem legalábbis) és nem tehet róla, hogy összevissza énekli a szánalmasabbnál szánalmasabb dalokat, annak reményében, hogy valakinek tetszik. Én a hotdogon olvastam róla először. Egy ajnározó cikk volt Barbee első klipjével. Háát... Kb. 2. napja lehetett fönn a cikk, és 200 bejegyzés szólt arról, hogy ez "mennyire szar"... Nem vitatom. Ha jól emlékszem volt egy pozitív komment is.... Valami ahhoz hasonló, hogy "De szép az a kastély, amiben forgatták, Barbeeról meg No Comment"... Ha belegondoltok:
Mondat első fele: "Jajj de szép az a kastély, amiben forgatták" ez pozitív!
Mondat második fele: "Barbeeról meg No Comment" Hát ezt ha nagyon kedves vagyok (és az vagyok), akkor vehetjük semlegesnek... úgyhogy inkább pozitív, mint negativ...
Na de Geri! Itt van neked a 10 dalszöveg, amit kértél!:
Ahogy beírom a zeneszöveg.hu keresőjébe az "ezernyi titkot rejt" mondat rész, 2 számot dob ki:
Barbee - Hógömb
Igen... Geri, ez az egyik...
és a másik:

SkeletonWorms: Háború

"A hatalom vak és csak egyet felejt:
Gyászoló asszonyt, hogy hány könnyet ejt
Annyi a bánat, mit senki nem sejt,
A háború ezernyi bús titkot rejt."

Ez se teljesen jó, de fogjuk rá... Sajnálattal közlöm, hogy nincs igazad! Csak két ilyen szám van... Na de nem adom fel...
Rákerestem, arra, hogy "titkot rejt":
Így azért már bővült a kör... Tehát eddig:
1. SkeletonWorms : Háború
folytassuk:
2. A Dzsungel Könyve : A mi emberünk

Igen... nem is emlékeztél rá, mi? Pedig legalább 200szor táncoltak téged körbe erre a számra (Kedves Olvasók! Most jön az a rész, amikor megrökönyödött fejet kell vágni. Ha ez nem megy, kérem ne olvassák tovább a bejegyzést! Köszönöm.)... jó mi?
"A lány szíve szép, virágzó kert
Megannyi virága titkot rejt
A lány öle illatos erdő
ahol a gyönyörök ligete nő"

Ez az enyhén szexuális szám az, amiben Geszti megírta ezt a remekművet, csak hogy drága barátom szavaival éljek "sablont".

Na menjünk tovább:
Csakhogy a musicaleknél maradjunk... Gondoltam, hogy az egyik kedvenc műfajomból gyűjtök neked :):) Ugye milyen jó fej vagyok? Na de:
Operaház fantomja: Vén hibbant, pórul jár?
szóval itt a dalszöveg egy része:
"CARLOTTA (GRÓFNÉ) ÉS A KÓRUS
Vén hibbant, mit sem sejt! Ha, ha, ha (stb.)
Ó, ha tudná, háza mennyi titkot rejt!"

Ez talán még meg is felel.... hiszen: mennyi - ezernyi. Mondd ki párszor: MENNYI EZERNYI.... tökre rímel... majd egyszer írok neked egy két soros verset, aminek ez lesz a rímpárja... majd egyszer... Viszont ez még bárhogyis számolom, csak 3... kell még 7... 5ös vagyok matekból :D:D

szóval azt mondtam musical:

Drakula : Surran az árnyék

"[Nagy Balázs]
Csak tudnám milyen titkot rejt e táj
Vajon énrám az éjjel mi vár?
Csak ketten vagyunk
Én és az éj
Senki sem vár"

Ha egyszer leakarjátok zsibbasztani az agyatokat, nézzétek meg a Drakulát. Vagy Troll 2-t (Cicát idézve...) Na de!: Drakula... Életem legszörnyűbb 2 órája. De nem fikázom, mert van aki szereti... Azaz nem a valakik érdekelnek, hanem a K, és az ő kedvéért nem kritizálom... nagyon... de ahogy ő mondta: "van benne javítási lehetőség". Hát az bőven van. Főleg a tájszólásos főszereplő, az össze nem tolt Tk, a hamis dalok, a szörnyű zeneszámok, a ronda pasik (Cowboy és az ARTÚR) és egyéb dolgok terén. Na jó... egy szám van benne ami tetszik: Az Éjfél elmúlt. Na az jó... meg van még egy, amit Akela fölemlegetett... Na de... Vissza kritikus barátunkhoz:

5.:
Jekyll & Hyde: Mint egy árnyék
"Lelkünk hány titkot rejt, arról más nem is sejt…"

Na ehhez nincs hozzáfűznivalóm. Ezt a darabot annyira nem ismerem. A zenéi közül egyet kettőt szeretek, de ez minden.

6.:
Légy jó mindhalálig : Az élet szép

"Hűs forrás, dús liget, havas csúcs oly ragyogó
Csak képzeld el, és látod.
Tárd ki a fénynek lelked, hogy te is felfedezhesd
Mind e csodálatos világot.
Minden táj titkot rejt, ott hol élt már ember
Átokvert és áldott sorsok.
Rég volt boldog ősök, és nem csak fényes hősök
Névtelen békés, dolgos milliók."

Ezt a darabot utálom. Addig amíg el nem olvastam a könyvet nem volt vele bajom. De most. Pfffff.... Rühellem. Először is: Nyilas Misi... Mi a francnak jó, hogy egy bőgő gyereket, aki összevissza hazudik, nem bír kontaktus teremteni az emberekkel, ellop egy kést és még sorolhatnám, jónak állítanak be. Sőt! Egy Szentnek. Nyilas Misi? Az ártatlan kisfiú? Jajj szegény... Én meg, jajj hányok. Na igen. De ebbe a darabba se tudtak egynél több normális dalt írni. Szóval hát... Hogy a Barbees csajt idézzem: No Comment!

7: Macskák: Emlék

"Minden gázláng intő jel,
És titkot rejt minden árnyék.
Az égbolt sötét, de a felhők ködén
A fény most végre áttör."

Nahát... Itt egy Webber musical, amiben szintén megjelenik... Az tény, hogy a Macskákat én nem szeretem. És magyarul különösen gyűlölöm, na de hát Webber... WEBBER.... ide ne illik kritika. És PONT. ennyi.

8.:
Jekyll & Hyde : Árnyék

"Lelkünk hány titkot rejt, arról más nem is sejt..."

Ismét egy Jekyll és Hyde. Köszönjük meg Valla Attilának a remekművet (dalszöveg), hogy ismét megajándékozott ezzel a fordulattal. De Geri! Ha a lelkünk titkot rejt, azt hogy fejezze ki máshogy? A "lelkünkben ezernyi rejtély"... jó mi? Ismét az ezernyi és rejtély. Vagy: "Nem is tudjuk mi lakozik a lelkünkben" szép, tudom, de azért a Lelkünk titkot rejt kicsit rövidebb. És mit csináljon a titokkal, ha ne rejtse? Ismétlem magam: Értem én, hogy az ezernyi titokra gondolsz, mikor kifikázod a Hógömböt... de az csak a fele...

Hogy őszinte legyek nem találtam több musicalt. Az meg nem lenne jó, ha most más műfajjal folytatnám. Szóval Geri, érd be 8cal!

És hogy minek volt jó, hogy csak musicaleket hoztam? Bebizonyítottam az igazát. Kizárólag egy műfajból hoztam nektek dalszövegeket. Amúgy még volt rengetek. Viszony nincs igaza, mert összesen két számban van, hogy "ezernyi titkot rejt". Na ez elég hosszú elemzés lett. Azt hiszem ebben a bejegyzésben több blogra nem válaszolok. Majd a köviben :)

UI.: Bocs, hogy nem gyűjtöttem a "Valóra válhat" résszel is dalokat.

1 megjegyzés:

  1. Donászi Magda: Ma szívünk ünnepel...

    Ma nem tanulni jöttünk.
    Ma szívünk ünnepel.
    A hálát, amit érzek:
    miképpen mondjam el?

    Szétszáll a szó a szélben,
    habár mélyről fakad,
    s e nyíló rózsa élte
    pár nap vagy óra csak.

    Emlékek kötnek össze:
    szavak, számok, betűk.
    Utunk, akárhová visz,
    követnek mindenütt.

    Emlékünk egyre több lesz,
    tudásunk mind nagyobb,
    Hálás szívvel köszöntünk
    tanárt s ünnepnapot.

    VálaszTörlés